Vanzari slabe pe Emag? Iata explicatia!
De pe la jumatatea verii 2024, foarte multi selleri se plang ca nu mai merg vanzarile pe Emag ca alta data. Am facut o analiza si iata ce a reusit ca si cauze ale vanzarii slabe pe Emag Marketplace. Si cum pana la Black Friday 2024 mai este vreme, hai sa vedem analiza din perioada curenta.
1. Perioada de concedii
In mod traditional, lumea pleaca in concedii in lunile de vara. Iar romanii, se stie, au ca destinatii preferate de vacanta afara tarii – Bulgaria, Grecia, sau Europa de vest. In aceste conditii vanzarea pe Emag a scazut in mod natural, din cauza lipsei de clienti (locali).
2. Comportamentul Emag (promovarea mediocritatii)
Emag se comporta cam de la finalul 2023 intr-un mod de neinteles. Promoveaza foarte mult selleri straini (polonezi, chinezi, etc) care au o performanta mediocra. Au alocat fonduri importante pentru acestia (din cate stim) cu invitatia de a se promova pe platforma. Ba chiar si numeroase facilitati pentru FBE. Acestia au venit, au listat zeci si mii de produse, in majoritatea cazurilor asocieri la produsele deja existente. Altfel spus – plus valoare: zero! Au intrat cu bocancii peste listingurile crescute de selleri autohtoni seriosi, care au muncit ani la rand pentru a le creste si le-au erodat in timp… reviews au scazut si implicit rata de conversie la clienti.
Intr-adevar au venit si cu niste preturi mici, insa calitatea produselor este in cele mai multe cazuri, mediocra. In plus vorbim de termeni de livrare de zile bune, chiar saptamani. Si asa incepe frustrarea clientilor… frustrare care continua cu calitatea produsului primit… cu lipsa documentatiei, cu lipsa traducerilor in limba romana, cu primitul unui produs aproximativ, nu exact cu cel de pe listing… cu o garantie comerciala greu de pus in practica … cu suport clienti aproape zero… s.a.m.d.
Pentru un profit de moment, Emag a sacrificat astfel, credem noi, ce avea cel mai de pret: increderea clientilor!
Mai mult, acesti selleri straini nu dau facturi pe persoana juridica, iar unii chiar nu accepta platile ramburs. Ciudat fapt, pentru ca la o firma romaneasca asa ceva nu este permis de catre Emag si aici este clara duplicitatea Emag.
Clientii s-au convins usor, uso, ca Emag nu mai este ce a fost si renunta la cumparaturi, din pacate.
3. Diversitatea pietei (comisioane Emag)
Pusi in fata unei concurente tot mai mari, multi selleri s-au reorientat catre situri proprii sau alte canale de vanzare alternative. Cand ai la Emag un comision de 24% din vanzare parca a vinde pe alte canale suna atractiv, totusi, mai ales cand vezi ca vanzarile se cam subtiaza pe Marketplace.
4. Concurenta Temu & Shein
Avand experienta Aliexpress care nu a prins deloc la Romania, Emag si sellerii au stat linistiti. Cel putin pana a sosit Temu si Shein in Romania si zilnic zeci si sute de clienti cumpara direct de la ei. Acesta este o poblema mare, la nivel european si nu prea se vad solutii.
5. Ineficienta Emag Curier
Problemele cu Sameday, cunoscut ca Emag Curier si care asigura serviciile de curierat sunt deja generalizate in toata tara. Colete pierdute, livrari dupa zile si zile, curieri care nu vorbesc frumos cu clientii, statusuri schimbate dupa bunul plac, si – cel mai relevant – Sameday asigura (din cate am aflat) livrarea si pentru Shein si Temu, ceea ce inseamna o incarcatura foarte mare pe o firma de curierat si asa cu o infrastructura ramasa mult in urma.
Plus inovatiile lor, de exemplu lipsa sms catre client si doar o notificare in aplicatie au facut ca rata de ridicare sa scada si implicit sa creasca numarul de retururi si implicit incarcatura de lucru pe curier (volumul de colete manipulate).
6. Marketing slab
In ultima vreme campaniile de marketing ale Emag nu au mai avut reach-ul de alta data. Daca ne uitam de exemplu la orice postare de pe Facebook, vedem ca, clientii comenteaza cu problemele intalnite, nicidecum cu entuziasm de cumparaturi si asta spune tot.
7. Schimbari legislative
Adevarul este ca anul 2024 a fost plin de schimbari legislative, de de optica si abordare din partea autoritatilor. Au iesit numeroase legi fiscale noi in 2024, au schimbat foarte multe proceduri, au aplicat extrem de multe amenzi si sanctiuni. In aceasta lume fiscala tulbure, multi au renuntat efectiv sa mai faca un astfel de business.
8. Saturatia pietei
Piata din Romania este limitata, totusi. Cu zeci de noi selleri zilnic, ajunge la un moment dat la saturatie. Pe de alta parte sunt si multi care ies din afacere, asadar nu credem ca acesta este un motiv foarte relevant, dar l-am lasat totusi aici.
Concluzii. Solutii.
Din fericire noi (personal) nu putem spune ca vanzarile proprii sunt afectate. Am lucrat dintotdeauna cu calitate buna, am avut grija de produse si de clienti. Am inovat permanent. Am adus noutati, am evoluat. Altfel spus: am muncit dublu. Si se vad rezultatele in aceste vremuri tulburi.
Poate aceasta stagnare in vanzari de care se plang multi selleri este totusi si un lucru bun: se cern sellerii si raman cei care sunt cu adevarat performanti. Si chiar si sellerii chinezi sau polonezi, in timp, sunt eliminati din piata, mai ales in conditiile in care le scade mereu ratingul si clientii devin constineti de la cine cumpara si apara tot mai des butonul “Alte Oferte” si aleg selleri autohtoni.
Sau te poti orienta catre oportunitati noi care apar permanent, cu categorii noi (de ex ultimele aparute in 2024: Erotica, sau Tricouri Personalizate).
Ce e de facut pentru sellerii cu declin?
Ei bine o reorganizare totala! Regandirea businesului de la zero. Nu trebuie asteptat de la Emag ceva, pentru ca in definitiv jucam in curtea lor, pe terenul lor, cu regulile lor. Noi trebuie sa ne adaptam! Noi trebuie sa evoluam!!
Cum?
In primul rand sa ai acces la informatie pertinenta si corecta. Sa stii chestii! Sa poti discuta cu alti antrepronori cu acelasi mindset.
Unde poti face asta?
La noi pe grupul de Facebook de exemplu! Nu mai urmari diversi “profesionisti” sau guru de pe TikTok sau alte platforme care iti promit marea cu sarea, fara sa iti arate (cum am facut noi aici) foarte transparent si partile negative. Alege sa lucrezi cu profesionisti, inconjoara-te de oameni cu adevarat invingatori.
Esti la inceput? Profita si hai in comunitatea nostra, mai ales ca, Cursul Premium conceput de noi, este actualizat permanent si este de mare valoare pentru cine este la debut. Pleci astfel la drum cu un avans semnificativ fata de alti selleri care aduna informatie de pe ici de pe colo, poate si arunca niste sume enorme pe niste alte cursuri subtiri…. Pleaca la drum echipata complet cu informatie de la cineva care chiar face busienssul ata de ani de zile, care evoluaza si se perfectioneaza permanent!
Succes!
TU CE PARERE AI? CUM ITI MERG VANZARILE PE EMAG??
2024 este aici!. 2024 este anul in care SI TU poti sa devii seller pe Emag si sa ai parte de un business de succes! Profita ACUM de oferta speciala pentru Cursul OnlineSellers despre cum sa vinzi pe Emag Marketplace!
Primesti imediat acces la:
- Cursul OnlineSellers Premium plus acces la
- Calculatorul de profit, plus acces la
- Nomenclatorul de comisioane Emag si ai inclusa si
- O ORA de Consultanta individuala, privata, 1:1 cu noi!
Pachet complet pentru afacerea ta pe Emag Marketplace Romania, la un pret imbatabil! Plus actualizari permanante, gratuite. Din 2021 ajutam sellerii sa aiba succes online!
Stiai ca poti SI TU sa fii vanzator pe platforma Emag Marketplace?
Te putem invata noi cum poti sa deschizi o afacere pe EmagMarketplace, ai la dispozitie mai multe resurse:
- Pachetul Gratuit
- Pachetul Premium
- Consultatii individuale 1:1
- Calculatorul de profit
- Grupul de Facebook
- Canalul de YouTube
- Blog
- Comunicari via email, aboneaza-te mai jos: