Indicatori de sanatate cont EmagMarketplace (cum sa rezolvi un cont cu scor slab)

Marketplace Seller

Sanatatea contului tau EmagMarketplace si cum poti influenta indicatorii de performanta

Contul tau este masurat permanant pentru a asigura un nivel de satisfactie crescut clientilor. Sunt folositi astfel o serie de indicatori, pe care trebuie neaparat sa ii urmaresti sa se incadreze in anumite standarde. Mai ales ca, contractual, prezenta ta pe platforma EmagMarketplace depinde de acesti indicatori de sanatate cont EmagMarketplace. In caz de probleme, poti intra in contact cu EmagMarketplace.

Sanatatea contului si Seller Rating

Acestia sunt cei 2 indicatori de performanta utilizati in EmagMarketplace. Sa discutam pe larg despre fiecare.

Poti verifica starea de sanatate, oricand, din Dashboard. In partea dreapta a ecranului poti vedea rezultatele pentru luna anterioara si luna in curs din cele 5 categorii:

  1. Flux comanda
  2. Performanta livrarii
  3. Flux retur
  4. Retururi produse
  5. Suport clienti

EmagMarketplace ofera recomandari pe care le poti aplica rapid. In partea dreapta a ecranului vei vedea doar indicatorii care au nevoie de imbunatatire si recomandarile EmagMarketplace pentru a creste vanzarile. Urmareste alertele primite via email, cu subiectul Account Health pentru informatii despre indicatorii cu probleme – cei care trec in status culoare Rosu si mai grav, culoare Negru.

Ce masuri poti aplica pentru avea contul EmagMarketplace mereu pe verde?

  1. Acorda atentie comenzilor primite pentru a evita intarzierile in preluarea si procesarea lor
  2. Seteaza-ti programul de lucru corelat cu programul de lucru al curierului partener. Eventual poti semna contracte de colaborare cu mai multi curieri care sa poata fi folositi de back-up.
  3. Stocul produselor trebuie actualizat, pentru a evita situatii in care primesti comenzi pentru articole pe care nu le ai in stoc de fapt.
  4. Anunta mereu clientii despre situatiile speciale ce apar in legatura cu comenzile lor (nu le anula direct)
  5. Urmareste statusurile comenzilor pe traseul de livrare (tracking curier)
  6. Emite AWB-urile doar pentru comenzile ce vor fi preluate de curier in aceeasi zi.
  7. Fii atent la retururi pentru ca  retururile ar trebui sa fie finalizate in aceeasi zi in care primesc statusul Receptionat.
  8. Incearca sa discuti cu clientii despre motivele returului si ofera-le o alternativa
  9. Raspunde repede la reclamatiile primite din partea clientilor si raspunde

Experienta de 5 stele pe EmagMarketplace

Clientii pot oferi dupa fiecare comanda, rating seller: ei pot acorda note de la 1 la 5 pentru modul in care a fost preluata, ambalata si expediata o comanda. Indicatorul este vizibil pe pagina fiecarui produs si poate oferi clientilor un plus de incredere pentru a comanda produsele tale (sau nu).

Te poti folosi de datele din Seller Rating pentru a vedea daca modul in care gestionezi comenzile este apreciat de clienti si poti imbunatati aspectele care nu sunt inca 100% eficientizate, cum ar fi timpul de preluare sau modul de ambalare.

******

Conform datelor furnizate de eMag.ro: “Seller Rating-ul pentru comenzile si retururile procesate intr-o zi este in medie de 4,51 stele, comparativ cu un Seller Rating de 4,12 pentru procesarea comenzilor si retururilor dupa 4 zile sau mai mult. De asemenea, sellerii care nu au primit intrebari sau reclamatii de la clienti au avut un Seller Rating mediu de 4,40 stele, comparativ cu 2,62 stele pentru sellerii care au avut reclamatii sau intrebari din partea clientilor

******

Toate evaluarile primite sunt moderate de EmagMarketplace si aprobate doar daca reflecta aspectele ce sunt in responsabilitatea ta. Le poti vedea oricand in Dashboard, Rating Seller. Daca totusi sunt ssituatii speciale, poti initia un contact EmagMarketplace si cere ajustari.

Sumar: Ce poti face pentru a pastra mereu un Seller Rating bun?

  1. Livreaza comenzile intr-un timp cat mai scurt.
  2. Urmareste si aproba retururile (max 24h)
  3. Tine legatura cu clientii daca ai situatii ce pot intarzia livrarea comenzii. 
  4. Foloseste un ton si un limbaj adecvat in discutiile cu clientii.
  5. Genereaza mereu AWB-urile direct din platforma.
  6. Colaboreaza cu cel putin 2 firme de curierat din platforma, unul din ei fiind automat Emag Curier

Ai acces oricand la informatii despre Sanatatea contului si Seller Rating si inclusiv prin aplicatia EmagMarketplace, direct din Dashboard, la sectiunea Detalii cont

Succes!

Important! Stai in legatura cu noi:

Stiai ca poti SI TU sa fii vanzator pe platforma Emag Marketplace?

Te putem invata noi cum poti sa deschizi o afacere pe EmagMarketplace, ai la dispozitie mai multe resurse:

SUCCES!

Echipa onlineSellers.ro

2 thoughts on “Indicatori de sanatate cont EmagMarketplace (cum sa rezolvi un cont cu scor slab)”

  1. Pingback: Program curieri de sarbatori 2022 - OnlineSellers.ro

  2. Pingback: Meniul (Interfata) Emag Marketplace (cum se foloseste platforma Emag Marketplace) - OnlineSellers.ro

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *