Asociere produse pe Emag Marketplace

Sa inceapa razboiul asocierii produselor pe Emag Marketplace!

Batalia a inceput! Zeci de selleri Emag noi, vin atrasi de diversi “influenceri” de pe Tik Tok si incearca sa se asocieze la oferte existente pe situl emag.ro, in speranta unui castig rapid si fara efort! Panica este foarte mare printre sellerii Emag Marketplace vechi, care isi vad munca si afacerea online amenintata. Mai ales ca Emag Marketplace nu raspunde la contact si telefoane Emag… Se vedem insa ce este de facut!

Ce sa faci atunci cand un alt seller Emag se asociaza la listingul tau?

Pe situl nostru, onlineSellers.ro am promovat DINTOTDEAUNA munca si comportamentul corect! Inclusiv pe tot parcurul Cursului Premium. Dar traim intr-o lume unde nu avem control. Astfel incat, acest ghid isi propune sa aduca un ajutor pentru selleri online care lucreaza corect si sustenabil.

1. Ce inseamna ASOCIERE?

Asocierea produselor este un concept ce nu apartine platformei online Emag Marketplace. Acest concept este valabil, inclusiv pe cel mai mare magazin online: Amazon. Practic, oricine detine un produs identic, se poate asocia, sau vinde pe acelasi listing, impreuna cu alti selleri.

2. Cum te poti asocia la o oferta existenta?

Procedeul este simplu:

  1. Te loghezi in Marketplace
  2. Produse, Adauga produs
  3. Cauta un produs existent

Gasesti produsul targetat, asociezi oferta ta. Poti cauta dupa codul EAN sau PNK number, respectiv numarul intern Emag Marketplace.

3. Cum castigi Buy Button?

Algoritmul acordarii Buy Button pe Emag este, evident, o necunoscuta. Cum ar fi sa fie public declarat? Toti sellerii ar merge in aceeasi directie si ar fi haos. Si totusi, din experienta de vanzatori stim deja cele mai importante criterii care influenteaza castigul Buy Button si care sunt destul de similare platformei Amazon. Sa le luam pe rand, mai jos:

  • Pretul de vanzare. Cea mai mare greutate in acordarea Buy Button de catre Emag o are pretul de vanzare. Atentie: include si pretul de transport, altfel spus: total suma platita de client pentru produs. Asta pentru ca, asa cum am spus si in cursul onlineSellers Premium,  au existat in trecut selleri car epuneau pret derizoriu la produs si apoi umflau pretul transportului… in prezent nu mai este posibila aceasta “strategie”. Ca sa stii cat de jos te poti duce cu pretul tau si ramane totusi profitabil foloseste Calculatorul de profitabilitate. Important: acordarea Buy Button Emag, nu este 100% legata de pret, o sa vezi si cazuri in care, desi vinzi mai ifetin, nu primesti BuyButton – asta pentru ca intra in calcul si urmatorii indicatori…
  • Sanatatea contului de seller. Emag a anuntat public de foarte multe ori ca metricii contului influenteaza procentul de acordare Buy Button. Asta pentru ca se merge in directia satisfactiei clientului, iar un seller cu metrici slabi nu prezinta “garantia” ca va trata clientii la cel mai inalt nivel. Si aici vorbim de procentul de returri, de reclamatii clienti, etc. Daca totusi ai un review slab si cont cu sanatate slaba, avem aici un material despre cum sa rezolvi un cont cu un scor slab.
  • Viteza de livrare. Desi acest indicator face parte din sanatatea contului, greutatea lui este mare si de asta l-am mentionat si separat. Se vede de altfel din faptul ca este masurat cu cifra absoluta, nu doar cu un semafor, astfel incat punctajul sa fie foarte clar. Cum am spus si in Cursul Premium, fa in asa fel incat sa livrezi foarte repede, chiar sub timpii alocati si astfel vei castiga Buy Button Emag si mai repede. Mai mult, foloseste curieri de incredere, care livreaza la timp (avem un material aici despre cei mai buni curieri pentru Emag)
  • Locatia stocului. Daca tu esti dintr-o anumita regiune si clientul este din aceeasi regiune, vei avea prioritate. Mai mult, am observat ca atunci cand servesti clientii foarte bine, comenzile tind sa se clusterizeze pe acea regiune.
  • FBE sau FBM (metoda logistica). Aici nu sunt multe de spus: este evident faptul ca Emag va favoriza un vanzator FBE (Fulfilment By Emag) vs. unul FBM (cel care livreaza de acasa / depozitul lui propriu). Cu toate asta, procentajul constatat este destul de mic. Ce inseamna FBE?
  • Vechimea contului. Un vanzator nou nu v-a primi Buy Button Emag asa de mult si de des ca un vanzator vechi, cu toate ca, am constatat ca la inceputuri acesta primeste un boost. Este practic modul prin care algoritmul da o sansa noului seller si apoi analizeaza cum a performat si decide ulterior cat de mult il favorizeaza sau nu.

Alti indicatori pe care nu i-am gasit foarte relevanti (desi exista probabilitatea ca si acestia sa influenteze dar intr-o foarte mica masura, algoritmul):

  • Numarul de articole prezente (listate de tine) pe platforma Emag Marketplace
  • Volumul lunar de vanzari realizat pe platofrma Emag Marketplace (fie lunar, fie anual)
  • Faptul ca poate ai vreo factura neplatita (datorii catre Dante International)
  • Vechimea firmei tale, sau dimensiunea acesteia (sau daca ai angajati sau nu)
  • Daca esti platitor sau nu de TVA
  • Faptul ca lucrezi cu PFA sau SRL sau entitate straina (de ex LTD sau GMBH)
  • Faptul ca ai exclusiv asocieri si nu ai si branduri proprii
  • Nu am constaatat nici diferente de la categorie la categorie, gen sa un seller sa primeasca Buy Button cu precadere intr-o categorie iar in alta deloc (clusterizare). Asta este valabil si atunci cand ai sa zicem 50 de produse intr-o categorie si doar unul in alta categorie.
Acum ca stii exact cum sa te asociezi si cum sa primesti Buy Button, sa vedem ce faci in situatia in care listingul este a tau, facut de tine si altcineva vine peste tine.
 

4. Politica Emag privind asocierile

Emag o sa iti spuna foarte simplu ca oricine se poate asocia la un listing. Aceasta este izvorata dintr-o dorinta logica pentru clientul final: acesta nu poate sa judece si mai departe sa cumpere atunci cand UN PRODUS IDENTIC este prezent pe mai multe listinguri. Se creeaza confurzie mare, logica nu exista. 

Dar ce te faci atunci cand produsl este AL TAU si stii sigur ca este UNIC?

5. Ce poti face atunci cand un alt seller s-a asociat la listingul tau?

In primul rand ia masuri INAINTE sa se intample asta! 

Mai concret, inregistreaza brandul tau la organisme abilitate. Intri astfel sub protectia dreptului de autor (copyright) si ai protectie legala, in ciuda celor declarate de Emag. Mai departe, atunci cand un seller s-a asociat la oferta ta, poti invoca dreptul tau legal. Intri in contact cu Emag, faci un tichet in mesageriesi rapid sellerul este dezasociat.

Cum inregistrezi un brand la OSIM?

Organismul legal in Romania este OSIM (Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci). Cand ai un brand propriu si vrei sa il inregistrezi la OSIM, accesezi pagina lor, aici. Mai departe urmezi pasii de acolo.

Cat costa sa inregistrez o marca la OSIM?

Preturile actuale pentru a inregistra un brand la OSIM sunt disponibile AICI. Neoficial sunt si firme care se ocupa cu inregistrarea marcilor la OSIM daca nu vrei sa iti bati capul singur.

NOTA: oferi in prezent un astfel de serviciu? Hai in Contact cu noi si o sa te promovam pe pagina de Resurse (gratuit, desigur).

Pretul estimativ ar fi in jur de 1000 lei/marca inregistrata.

Cat dureaza sa inregistrez o marca la OSIM? In jur de 2 luni.

Daca ai deja un brand este bine sa demarezi inca din 2022 procesul de inregistrare, pentru ca din 1 ianuarie 2023 se schimba taxele si impozitele si astfel devine si mai greu, fiscal vorbind sa faci acest efort.

Alternative la OSIM (Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci)

In Europa, ai ca alternativa la OSIM un organism recunoscut la nivel european, denumit European Union Intelectual Property Office sau EUIPO. Astfel, poti accesa situl lor si face o inregistrare de protectie a brandului sau marcii tale, la nivel european. Asta este si mai buna decat OSIM, pentru ca, atunci cand vei vinde prin Europa, de exemplu pe Bulgaria sau Ungaria, ai acoperire. Mai mult, se pare ca este si ceva mia ieftin! Protectia la nivelul acestui organism este recunoscuta si in Romania (evident) datr fiind apartenenta noastra la Uniunea Europeana.

Ok, si daca nu am facut asta INAINTE si acum am muncit si ridicat un listing, am investit in reclama, poate si in afara platformei Emag Marketplace si alt seller s-a asociat… ce pot face?

Masuri alternative, atunci cand NU ai marca inregistrata

De retinut faptul ca Emag, oficial, nu recomanda decat procesul de marca inregistrata. Acestea fiind spuse, mergem mai departe cu informatii rezultate din experienta practica a altor selleri.

  • Asigura-te ca sellerul are intr-adevar un produs IDENTIC cu al tau

Poti sa dai o comanda de o bucata de la el si poti cere curierului sa deschizi coletul la livrare. Fa un video scurt, si/sau poze relevante din care sa se vada ca produsul nu este identic. Poate difera ambalajul, poate difera culoarea, etc. Din punctul Emag de vedere, diferentele trebuie sa fie relevante si foarte clare versus listingul existent. Iar tu trebuie sa le dovedesti asta (din pacate preleveaza inca prezumtia ca, cel asocist are produsul identic, tu trebuie sa dovedesti contrariul si nu el, spre deosebire de Amazon). Odata ce ai constatat asta, intri in contact cu Emag, faci tichet in Mesagerie si ceri dez-asocierea.

O alta metoda este sa dai comanda (tu sau un prieten) si sa faci reclamati ca si client ca nu ai primit produsul identic. Reclamatia facuta de client are prioritate si nu mai trebuie poze, desi sansele de reusita sunt ceva mai reduse.

  • Listeaza din start pe un listing separat

Chiar daca stii ca ai un produs identic, poti lista din start folosind un alt cod EAN. Faci astfel un listing separat de ceea ce exista deja pe Emag Marketplace. Metoda este departe de a fi ceva ce recomandam, dimpotriva, se incadreaza la “asa nu” din motivele aratate mai sus (continut duplicat). Am mentionat-o totusi, pentru ca in mai multe randuri a aparaut, inclusiv si pe Grupul nostru de Facebook. Si este important sa o mentionam, ca sa stii la ce sa te astepti de la alti selleri, totusi.

  • Listing nou, de la zero

Daca produsul este intr-adevar identic, nu ai nici o baza sa contesti asocierea… si nu ai incotro decat, fie sa continuui sa vinzi alaturi de acel seller si altii care pot aparea in viitor, fie sa creezi un nou listing si sa o iei de la inceput cu vanzarea pe Emag Marketplace. De data asta insa, inregistreaza din start brandul tau la OSIM si chiar daca reiei munca, macar o faci linistit. Mai mult, faptul ca un produs de-al tau a devenit asa de atractiv iti confirma faptul ca exista deja piata si mergi la drum cu certitudinea ca investesti “la sigur” intr-un produs verificat.

Poti sa te angajezi desigur si la un razboi de pret, atata timp cat profitabilitatea ta dupa taxe si comisioane ramane pozitiva. O poti calcula in diverse scenarii, folosind Calculatorul de comisioane.

  • Distrugere listing, reclamatii la autoritati, etc.

Tot din ciclul “asa nu” poti lua si alte masuri, de genul: sa editezi listingul, progresiv in timp, stergand detalii relevante din acesta, detalii care crezi tu ca ti-au adus aceasta notorietate la listing si au generat succesul listingului tau. Emag verifica manual toate editarile, asa incat nu stim cat de succes poti avea. Mai departe poti face reclamatie la sellerul respectiv, si tot felul de astfel de practici pe care, inca o data, NU le recomandam. Ce recomandam intr-adevam am scris deja: brand propriu si lucrul in interiorul termeni si conditii Emag Marketplace. Un antreprenoriat curat si echitabil, vertical si corect permanent, sustenabil pe termen mediu si lung, in ciuda diverselor piedici si situatii.

6. Concluzii

Batalia nu este simpla. Alege masuri preventive (descrise mai sus) si lucreaza corect si competent, din start. Pentru ca atunci cand vinzi pe o platforma externa nu ai niciodata o garantie si control 100%. Trebuie sa te astepti oricand la schimbari de reguli si trebuie sa fii in garda permanent. Insa un om informat (corect) face fata cu mult mai bine la orice provocari. Acesta este si scopul acestui material in special, si al tuturor articolelor de pe Blog in general, al sitului onlineSellers.ro pe total si al grupului de Facebook si canalului de YouTube. Ai astfel la dispozitie multiple surse de informare care sa te ajute in calatoria ta catre o afacere online de succes. Mai mult, avem si Cursul Premium care te poate ajuta cu infomratii super-relevante. Nu-ti construi succesul pe baza diversilor “influenceri” care poate nici nu au vandut vreodata pe platforma – alege calea cunoscuta si profesionala.

Succes!

Echipa onlineSellers Romania

Tu ce experiente ai legat de asocierea produselor tale? Hai sa invatam cu totii din experienta ta: comenteaza mai jos!

Stiai ca poti SI TU sa fii vanzator pe platforma Emag Marketplace?

Te putem invata noi cum poti sa deschizi o afacere pe EmagMarketplace, ai la dispozitie mai multe resurse:

Important! Stai in legatura cu noi:

1 thought on “Asociere produse pe Emag Marketplace”

  1. Pingback: Cum sa importi marfa din China pentru Emag Marketplace? - OnlineSellers.ro

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *