Explicatii meniuri Emag Marketplace. Tutorial Emag.
Cuprins
Esti Emag Seller? Sau poate te gandesti cum sa vinzi pe Emag Marketplace? Ei bine iti prezentam mai jos fiecare meniu din EmagMarketplace. Ca sa stii la ce sa te astepti, odata inregistrat pe Emag, sau imediat dupa. Ghidul tau in platforma EMAG.
Dupa ce ai vizionat clipul, hai sa vedem si alte detalii referitoare la meniul Emag Marktplace Romania:
Imediat ce te-ai logat in Emag Marketplace, folosind codul de autentificare din Autentificator ai acces la interfata Emag marketplace. In cazul in care nu te poti loga, sau ai contul blocat poti lua legatura cu ei folosind datele de contact Emag.
Desigur daca ai aplicatia de Seller Emag, interfata este diferita.
Meniul Emag Marketplace (Dashboard)
Dashboard
Este primul ecran ce se afiseaza odata logat in Emag Marketplace.
In dreapta acestuia vei vedea o imagine rapida despre:
- vanzari
- comenzi
- promotii curente
- indicatori cont
De asemenea poti schimba limba din romana in altceva, sau accesa alt marketplace, de exemplu Ungaria.
Aici apar si anunturile generice, de exemplu ce promotii ruleaza sau urmeaza, eventual acte legale de semnat, dupa caz.
Personal ne uitam cu precadere la zona cu vanzari, vs anul trecut, vanzari curente, grafic si de asemena la indicatorii de cont pentru ca aici sunt afisate dinamic orice probleme cu indicatorii contului
Contul meu
Meniul Contul meu are mai multe sub-meniuri:
- Profil
- Contacte
- Adrese
- Conturi de curier
- Documente legale
- Newslettere
- Indicatori performanta
- Rating seller
- Cross-border management
Mai departe, sa le luam pe rand pe fiecare, in detaliu:
1. Profil
Meniul (1) Profil cuprinde de fapt si (2) Contact, (3) Adrese, (4) Conturi de curier plus altele, detaliate mai jos
Aici vei vedea mai multe sectiuni:
- Informatii generale: cu nume ai afisat pe platforma, plus starea generala de sanatate cont si status cont care poate fi:
- Blue (Activ)
- Pink (Inactiv) – acesta il setezi de exemplu cand pleci in vacanta sau cand vrei sa iei o pauza de la comenzi. Nu te afecteaza la cont, este pur si simplu metoda cea mai buna sa stai linistit o perioada de timp, fara comenzi. Il setezi cu o zi inainte sa pleci in libere.
- Sau chiar Orange de exemplu atunci cand este blocat de catre Emag.
- Sediul social: adresa declarata
- Setari operationale: aici poti seta o alta limba in care sa primesti notificarile si diversele emailuri, si ce este mai important setari legate de ora de inchidere. Recomandarea este sa setezi o ora la care stii ca vine curierul sa ridice coletele. Exemplu: daca curierul vine de regula pe la 15:00, pui ora de inchidere 14:00 astfel incat orice comanda sosita dupa acea ora sa poata fi livrata a 2-a zi. Ca nu vrei sa alergi dupa curieri seara…
- Setari retur: aceasta informatie o sa apara clientilor. Poti pune un minim legal 14 zile sau mergi cu Emag, extra la 30 de zile. De notat faptul ca, clientii Genius beneficiaza de 60 de zile, indiferent de ce setezi tu aici. Aici mai poti pune bifa si pe retur gratuit si ai posibilitatea de a opri o suma pentru retur. Este bine sa fie setat ca sunt clienti care abuzeaza de retur. Mai departe ai adresa implicita de retur si mai jos ceva statistica.
Aici ai listate persoanele responsabile din firma ta, cu datele lor de contact. Implicit o sa fie acolo administratorul firmei, dar mai poti adauga si alte persoane.
Important aici este sa setezi corect adresele de ridicare colete, pentru ca informatia asta va fi prezenta automat pe AWB-uri, mai ales atunci cand ai adresa de pick-up diferita de cea a sediului social. Exemplu: ai infiintat firma cu sediul la terti (cabinet avocat) si tu ai punct de ridicare acasa.
Implicit atunci cand deschizi contul vei avea de agreea contracte cu cel putin o firma de curierat. Despre cum sa alegi un curier am scris aici.
Astfel, ai posibilitatea sa setezi un curier default pentru retur de exemplu (cel care ofera retur gratis! ar fi bine sa fie aici).
Doar daca lucrezi cu sisteme integrate, gen site propriu sau diverse software de integrare.
Locul unde setezi diverse nivele de acces la cont
Toate datele tale legale, nume firma, CUI, etc. Atunci can schimbi statutul din neplatitor in platitor de TVA, trebuie sa schimbi bifa, aici. Mai sunt vizibile contul bancar si alte setari legate de TVA. Pentru modificari trebuie contactata Mesageria.
Atunci cand ai active diverse servicii, de exemplu facturare automata (clienti) de catre Emag
5. Documente legale
Aici ai toate documentele legale emise de Emag in relatia cu firma ta, cele semnate, cele anulate, sau cele in curs de validare. Recomandam sa salvezi perioadic ultima versiune si pe calculatorul tau, ca nu se stie niciodata cand pierzi accesul la cont si ai nevoie de ajutor legal.
6. Newslettere
Emag iti poate trimite periodic comunicari comerciale, promotii, etc. Nu are legatura cu cele legale, insa sunt toate acolo, le poti si filtra pe diverse categorii, etc.
Consideram relevante doar pe cele care anunta urmatoarea campanie si cele care anunta schimbari majore pe piata (de exemplu schimbari de tip de impozitare, etc).
7. Indicatori de performanta
Asa cum am spus la inceput, indicatorii de performanta sunt prezenti pe prima pagina (Dashboard). In aceasta sectiune in schimb ai informatii detaliate despre fiecare. Mai mult, ai chiar si o evolutie lunara.
Poti corecta acesti indicatori, este bine sa stai cu ochii pe ei pentru ca te afecteaza la BuyButton, dar si in general la conversia pe platforma.
Dai click pe fiecare si poti ajunge la comanda exacta, poti identifica foarte in detaliu de unde ai situatii mai slabe – si implicit poti lua masuri concrete, punctual.
Ce mai este interesant este si viteza de finalizare comenzi, mai mult statistic, dar important mai ales cand te suna clientii si le poti avansa un termen concret de livrare.
8. Rating seller
Ratingul de seller, spre deosebire de cel de produse, nu poate fi editat de client, odata acordat. Este relevant la conversie dar si la BuyButton.
Poti vedea aici cum stai pe total, dar si de la ce client ai luat exact ce nota sau stelute (de la 1 la 5). Unii clienti insa au nick-name si este mai greu sa identifici exact, dar te poti duce la nivel de comanda si investiga mai departe. Potrivit termenilor generale Emag, NU ai voie sa contactezi clientii legat de reviews (dar noi tot o facem!! insa doar atunci cand nu intelegm din comentariu ce s-a intamplat, si strict pentru a identifica problemele pentru a le corecta pe viitor)
9. Corss-Border management
Acest meniu este relevant cand vinzi pe alte piete (de exemplu Emag Ungaria) si vrei sa sincronizezi oferte, preturi, stocuri cu alea piata noua.
Produse
Meniul Produse are mai multe sub-meniuri:
- Produse draft
- Produsele mele
- Adauga produs
- Feeduri
- Categorii produse
Mai departe, sa le luam pe rand pe fiecare…
>>continut disponibil integral, in detaliu, doar in Cursul Premium<<
Nu am lasat in acest material gratuit TOATE informatiile, cum am facut la primul meniu (cel cu Contul meu), pentru ca din pacate am observat faptul ca orice informatie prezenta gratuit aici este preluata (copiata) pe alte situri si oferita ca fiind a lor… oricat ne-am dori sa ajutam, cand altii isi iau credit pentru munca noastra, nu putem fi de acord cu astfel de practici.
Cei care achizioneaza cursul Premium au acees desigur la informatia completa.
Import XLS
Ofertele mele
Oportunitatile mele
Comenzi
Acesta este cel mai utilizat meniu din toate. ZILNIC si de mai multe ori pe zi, vizitezi acest meniu si urmaresti vanzarile.
Este prezentat tabular si astfel vom explica putin la fiecare:
- Comenzi noi: imediat ce un client a plasat comanda, apare aici
- Comenzi in lucru: imediat ce ai dat click pe comanda noua, aceasta trece in lucru. De aici poti lista Pack-list, sa vezi exact ce ai pe comanda, datele de expeditie, nume client si telefon, Practic fisa de lucru. Atunci cand de exemplu ai un depozit mare si /sau ai produse multe, cu aceasta fisa poti pregati comanda. Imediat ce este gata, emiti AWB tot de aici – avand posibilitatea de a alege curierul (daca ai mai multi setati in cont).
- Comenzi in intarziere: nu vrei sa ai comenzi aici. Inseamna ca nu te-ai organizat bine si clientii sufera.
- Comenzi finalizate: imediat dupa emiterea AWB comanda trece in status finalizat. Gata. Te poti relaxa. Lipesti AWB pe colet si astepti curierul sa vina sa preia coletul.
- Anulate de client: clientii se pot razgandi si anula comenzi, le vei vedea aici. O comanda anulata de client NU mai este comisionata de Emag.
- Anulate de seller: se pot ivi si situatii neplacute, de exemplu sa nu poti onora o comanda pentru ca ai stocuri gresite sau alta situatie; anulezi comanda. Atentie ca aceasta impacteaza contul si pierzi si comisionul.
- Anulate automat: de catre sistem, necomisionate
- Anulate cu incident: cand sunt probleme, de exemplu clientul face plangere la Autoritati sau alte situatii neplacute.
- Stornate: cand de exemplu clientul anuleaza o comanda, dar aceasta deja a plecat sau AWB emis si el vrea anulare a 2-a zi sau alte situatii cand nu se anuleaza automat de catre sistem ca urmare a interactiunii cllientului/sellerului. Este oarecum similar meniului Anulate de client si nu sunt comisionate.
Mesagerie
1. Mesaje
Practic ai aici tot isoticul mesajelor trimise/primite catre Emag marketplace. Vezi raspunsul la solicitarile tale, faci followup.
2. Contacteaza Marketplace
Ai o problema? Contactezi Emag prin acest meniu. Asigura-te ca ai selectat cateogria potrivita:
- Deschide Romania
- Emag Ads
- Reclamatii
- Logistica & Curieri
- Financiar
- Produsele mele
- Algoritmi
- Campanii generale
- Comenzi si Retururi
- Contul meu
- Proprietate intelectuala (Brand/Marca)
- INM
- Emag Academy
- Fulfillment by Emag
- Black Friday
- Genius
- KPI toolbar
- Am un pret gresit
- Sanatatea contului
Fiecare din ele are un submeniu, ceea ce demonstreaza cat de multi operatori sunt in spatele acestui intrument de suport, despre care nu putem spune, din pacate, ca este foarte operativ, uneori trecand zile bune pana la o rezolutie…
Notificari
Reclamatii
Retururi
Financiar
Emag Academy
Acesta este tot portalul Emag Marketplace! Destul de stufos pentru ca asa si este de fapt, cu multe de spus la fiecare, dar pe masura ce avansezi cu vanzarile o sa ti se para mult mai simplu si vei vedea ca nu vei folosi practic decat o mica parte, cea de comenzi; ocazional cel de retururi si mesageria; iar contabilul cel financiar.
Pe langa varianta desktop, prezentata aici, mai poti folosi Emag Marketplace si din aplicatia mobila Emag Sellers (cu layout diferit).
Nu am lasat in acest material gratuit TOATE informatiile, pentru ca din pacate am observat faptul ca orice informatie prezenta gratuit aici este preluata (copiata) pe alte situri si oferita ca fiind a lor… oricat ne-am dori sa ajutam, cand altii isi iau credit pentru munca noastra, nu putem fi de acord cu astfel de practici.
Continutul integral este disponibil, desigur, membrilor care au achizitionat Cursul Premium.
Mult succes!
Stiai ca poti SI TU sa fii vanzator pe platforma Emag Marketplace?
Te putem invata noi cum poti sa deschizi o afacere pe EmagMarketplace, ai la dispozitie mai multe resurse:
- Pachetul Gratuit
- Pachetul Premium
- Consultatii individuale 1:1
- Calculatorul de profit
- Grupul de Facebook
- Canalul de YouTube
- BLOG
- Comunicari via email, aboneaza-te mai sus.
Important! Stai in legatura cu noi:
Pingback: Impozitare SRL 2023. Schimbari legislative. Taxe - OnlineSellers.ro
Pingback: Aplicatie mobil pentru sellers - OnlineSellers.ro